احتمال اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا خاتمه آذرماه

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بر اساس مذاکرات اجرا شده قرار است تا مسایل حقوقی اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا انتها هفته به بانک ها ارسال و تا انتها آذرماه مراحل انتهای این اقدام نهایی گردد.

احتمال اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا خاتمه آذرماه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، طرح سهام عدالت یکی از بزرگترین طرح های دولت در هفت سال گذشته است که آزادسازی آن پس از سال ها وقفه و کوشش برای برطرف موانع موجود در نهایت در نهم اردیبهشت ماه امسال با دستور رهبر معظم انقلاب انجام و به نقطه انتها خود نزدیک شد.

همزمان با آزادسازی سهام عدالت، کارشناسان اعلام کردند که در صورت انجام نشدن پیگیری های لازم از سوی مسوولان حاضر در دولت و سازمان خصوصی سازی، آزادسازی این طرح ملی در هاله ای از ابهام قرار می گرفت و ممکن بود تا سال ها نتوانیم شاهد انجام چنین اقدام بزرگی در کشور باشیم.

انتخاب روش مدیریت سهام عدالت

در مرحله نخست آزادسازی، یک ماه به مردم برای انتخاب نوع روش مدیریت فرصت داده شد تا اعلام نمایند به دنبال مدیریت مستقیم بر سهام خود هستند یا تصمیم دارند سهام خود را به صورت غیرمستقیم و به وسیله شرکت های سرمایه گذاری استانی مدیریت نمایند.

اعطای کارت اعتباری

بعد از فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت، افراد زیادی به صورت عجولانه اقدام به فروش سهام خود کردند که در این زمینه شورای عالی بورس برای جلوگیری از تصمیمات هیجانی مشمولان سهام عدالت در راستای فروش سهام خود تصمیم به اعطای کارت اعتباری سهام عدالت گرفت که این موضوع مورد موافقت دولت و بانک مرکزی نهاده شد.

از همان ابتدا وعده زمان های متفاوتی برای اعطای این کارت اعتباری داده شد و در اوایل آبان ماه علیرضا ماهیار، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره اقدامات اجرا شده برای فراهم شدن امکان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل فعلی برای این اقدام، طراحی بعضی از سازوکار ها است که به محض انجام و به انتها رساندن آن ها مراحل اجرایی اعطای کارت اعتباری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: ممکن است در صورت برطرف مسائل موجود، کارت اعتباری تا انتها آبان ماه در اختیار سهامداران سهام عدالت قرار گیرد.

ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا انتها آذرماه

حال با گذشت آبان ماه و دهه نخست آذرماه، همچنان خبری از اعطای کارت اعتباری نیست و زمان دقیق آن در هاله ای از ابهام نهاده شده است.

در این زمینه علیرضا ماهیار، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی به آخرین اقدامات اجرا شده برای نهایی شدن زمان اعطای کارت اعتباری اشاره نمود و گفت: مسایل مربوط به بحث فنی و اقدامات مربوط به قرارداد حقوقی آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: به محض تکمیل اقدامات مربوطه، بحث حقوقی آن به بانک ها اعلام می گردد و بانک ها فعالیت های مربوط به ارائه این کارت ها را در دستور کار قرار خواهند داد.

ماهیار گفت: براساس مذاکرات اجرا شده، قرار است تا مسایل حقوقی آن تا انتها هفته به بانک ها ارسال گردد.

وی اعلام کرد: در صورت انجام بعضی از هماهنگی ها، تا انتها آذرماه مراحل انتهای اعطای کارت اعتباری نهایی می گردد و اقدامات لازم برای اعطای این کارت ها به سهامداران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122397

به "احتمال اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا خاتمه آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا خاتمه آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید