اوایل کارم در تیم جوانان ترسیده بودم، از شکایت به AFC منصرف شدم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حدود یک سال پیش بود که سیروس پورموسوی به عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران انتخاب شد و در این مدت پیروز شد با این تیم از مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا صعود کند. پورموسوی در تبادل نظر با خبرنگاران، با بیان اینکه اوایل کارش در تیم جوانان ترس ها و نگرانی هایی داشته است، بر لزوم حضور تیمش در تورنمنت و اردوهای اروپایی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا تاکید نمود.

اوایل کارم در تیم جوانان ترسیده بودم، از شکایت به AFC منصرف شدم

وی همچنین با بیان اینکه پیشنهادی از تیم ماشین سازی تبریز نداشته است، اعلام نمود به خاطر حضور بختیاری در تیم استقلال خوزستان از شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت مطالباتش منصرف شده است.

مشروح گفتگوی سیروس پورموسوی در ادامه می آید:

* خبرنگاران - باتوجه به در جریان بودن امتحانات مدارس، پیروز به برگزار اردوهای آماده سازی تیم جوانان شده اید؟

- سیروس پورموسوی: مجبور شدیم به خاطر امتحانات، اردوی دی ماه را برگزار نکنیم و آنرا تا اواخر این ماه به تعویق بیاندازیم. ما دو اردو پیش بینی نموده بودیم که یکی را کنسل کردیم.

* شرایط تیمتان بعد از صعود به مرحله نهایی قهرمانی آسیا چطور است؟

- ما در گام اول و پیش از مرحله مقدماتی شرایط خوبی داشتیم. اردوها و تورنمنت هایی برگزار گردید که بازیکنان به آمادگی رسیدند. آن زمان باید یک تیم جمع می کردیم تا از مرحله مقدماتی صعود کنیم. از این به بعد کار سخت تر است. 16 تیم مدعی در مرحله نهایی حضور دارند و باید خیلی کار کنیم. صد درصد به اردوها و تورنمنت های اروپایی احتیاج داریم. به فدراسیون هم گفته ام. تجربه تورنمنت اروپایی و تنه به تنه شدن با بازیکنان خارجی می تواند یاری زیادی به بازیکنان تیم ما کند تا به هدفمان که صعود به جام جهانی جوانان است، برسیم. این هدف دور از دسترس نیست.

* باتوجه به برگزاری مرحله نهایی قهرمانی آسیا در مهرماه 1399، آیا فکر می کنید زمان کافی برای آماده سازی تیم در اختیار دارید؟

- همه می گویند وقت زیاد است ولی باید امکانات، شرایط باشگاه ها و مدارس را هم در نظر بگیریم. ما در هر ماه می توانیم دو اردوی کوتاه مدت چهار یا پنج روزه داشته باشیم. شاید در هفت ماه، فقط 70 روز تمرین کنیم. ما مثل باشگاه نیستیم که بازیکن را 24 ساعته در اختیار دارند. ضمن اینکه مصدومیت، سفر بازیکنان به تهران و مسائلی از این دست را هم باید مدنظر قرار داد. در حال حاضر هم بازیکنان را آزاد نموده ایم تا در اختیار باشگاه هایشان باشند یا عقب افتادگی درس هایشان را جبران نمایند.

* شرایط بازیکنان تیم جوانان در باشگاه هایشان چطور است؟

- بیشتر بازیکنان ما در رده سنی جوانان در باشگاه هایشان بازی می نمایند ولی یک تعداد از آنها جذب تیم های بزرگسالان شده اند که متاسفانه فرصت بازی به آنها نمی رسد.

* آیا از بازیکنان ایرانی الاصل یا دورگه هم در تیم جوانان استفاده می کنید؟

- نزدیک به شش، هفت بازیکن دو رگه و ایرانی الاصل در تمرینات ما شرکت کردند؛ از کشورهایی مثل استرالیا، چین، ژاپن و ... اما کیفیت فنی مدنظر را نداشتند.

* آیا تا الان حضور در اردوی اروپایی پیش بینی شده است؟

- معمولا برای چنین تورنمنت هایی، خود کشورهای میزبان باید درخواست بدهند و دعوتنامه بفرستند. فعلا که هیچ کشوری ما را دعوت ننموده است.

* استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال و بلاتکلیفی فدراسیون تا چه اندازه می تواند برنامه های آماده سازی شما را تحت تاثیر قرار بدهد؟

- باتوجه به اینکه برنامه های تیم های ملی هر سه ماه یکبار تا انتها آن فصل پیش بینی می گردد، الان برنامه هایمان تا اسفندماه مسئله ای ندارد. ما تا اسفند برنامه ای برای اعزام به خارج از کشور نداشتیم.

* در بحث تیم ملی بزرگسالان چطور؟ بلاتکلیفی این تیم در نبود رئیس فدراسیون و نداشتن سرمربی مشکل ساز نمی گردد؟

- ما داریم روزهای مهم و زیادی را از دست می دهیم. چهار بازی بسیار مهم و حساس در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در پیش داریم و اما و اگر برای صعودمان زیاد است. اگر همینطور دست روی دست بگذاریم، آسیب جدی می بینیم مگر اینکه مربی را سریعتر انتخاب کنیم. به هر حال باید یک مربی بیاید و تکلیف روشن گردد. لیگ ما احتیاج دارد که از سوی سرمربی تیم ملی دیده گردد تا بازیکنان انگیزه و انرژی لازم را داشته باشند. وقتی تیم ملی بدون سرمربی باشد، معین است که بازیکنان با آن انگیزه بازی نمی نمایند.

* نظر شما به عنوان یک کارشناس فوتبال، انتخاب مربی ایرانی است یا خارجی؟

- نظر شخصی من مربی داخلی است.

* اما ممکن است انتخاب مربی داخلی مخالفت ها و واکنش های زیادی در کشورمان در پی داشته باشد.

- من خودم حتی زمانی که در تیم استقلال خوزستان بودم، دستیار خارجی داشتم. شرایط تیم ملی در حال حاضر به گونه ای است که باید یک مربی انتخاب گردد که شناخت کاملی از فوتبال و بازیکنان ایران داشته باشد درست برعکس ویلموتس که نشان داد فوتبال ایران را نمی شناسد. انتخاب یک سرمربی ایرانی با دستیار خارجی می تواند مسائل را حل نماید.

* عملکرد مارک ویلموتس را چطور ارزیابی می کنید؟

- برای مربیان خارجی بیش از همه چیز عمل کردن به تعهدات مهم است. آنها اگر پول یا امکانات را در یک زمان مقرر طلب نمایند، باید در همان زمان برایشان فراهم کرد. من با ویلموتس در ارتباط بودم. او هم سر تمرین تیم جوانان می آمد و هم اینکه در نشست هم اندیشی با مربیان تیم های پایه حضور می یافت. ارتباط خوبی داشتیم ولی نمی دانم چه اتفاقاتی رخ داد که منجر به جدایی اش شد.

* از این بحث بگذریم. در ماه های گذشته شایعه شده بود پورموسوی از کار در تیم جوانان راضی نیست و میخواهد سرمربی باشگاهی گردد. آیاچنین چیزی صحت داشت؟

- کار در باشگاه حساسیت خاص خودش را دارد اما تیم ملی هم برند و اعتباری است که هرکسی دوست دارد این افتخار نصیبش گردد. در باشگاه امکانات بهتر است و تمرین و مسابقه مرتب برگزار می گردد. در تیم ملی اما 8 ماه تمرین می کنید تا سه بازی انجام بدهید. وقتی به تیم جوانان آمدم انتظاراتی داشتم. فکر نمی کردم اینطور باشد که این همه تمرین کنیم برای چند بازی! آن اوایل باشگاه ها هم به ما بازیکن نمی دادند و شرایط سخت بود اما با باشگاه ها تعامل کردیم. به کمیته فنی هم گفته بودم وقتی به تیم جوانان آمدم که این تیم 17 ماه تعطیل بود و بازیکن نداشت. حقیقتا یک مقدار آن اوایل ترسیدم. تمام مسابقات پایه را زیر نظر گرفتم. هفت روز مسابقات آکادمی ها را در بندرعباس از نزدیک تماشا کردم. آن زمان دیدم واویلا که چه نسلی دست ما است. باشگاه ها در بخش پایه کاری ننموده اند ولی استعداد فراوان داریم. برای همین نگران شدم بخصوص اینکه در یک تورنمنت هم نتیجه نگرفتیم ولی با کوشش و پشتکار و توکل به خدا شرایط بهتر شد.

* آیا الان از شرایطتان در تیم جوانان راضی هستید؟

- بله.

* بحث پیشنهاد باشگاه ماشین سازی هم به شما مطرح شده است؟ آیا این خبر را تایید می کنید؟

- خیر؛ هیچکس در این ارتباط با من صحبت ننموده است.

* چند ماه پیش برای دریافت مطالبتتان از باشگاه استقلال خوزستان اقداماتی را برای شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادید. آیا آن شکایت به جایی رسید؟

- آقای بختیاری به باشگاه استقلال خوزستان برگشت. ایشان از مدیرانی است که ورزشی نبوده ولی کار نموده است. به احترام بختیاری، تخفیف خوبی به استقلال دادیم و قرار شد طلب ما را بدهند. ما از حق خودمان گذشتیم تا این بحث جمع گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66179

به "اوایل کارم در تیم جوانان ترسیده بودم، از شکایت به AFC منصرف شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوایل کارم در تیم جوانان ترسیده بودم، از شکایت به AFC منصرف شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید