بزرگترین شهرک صنعتی کردستان در بخش چهاردولی قروه ایجاد می شود

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/کردستان استاندار کردستان از ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی استان در بخش چهاردولی شهرستان قروه خبر داد.

بزرگترین شهرک صنعتی کردستان در بخش چهاردولی قروه ایجاد می شود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی در سفری یک روزه به شهرستان قروه علاوه بر شرکت در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان قروه در جمع پرشور مردم شهرهای دلبران و دزج حاضر شد و از نزدیک در جریان بخشی از خواسته ها و نیازهای مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مساحت این شهرک صنعتی در دست احداث 264 هکتار و کل زمین های شهرک صنعتی استان تا به امروز یک هزار هکتار است، اضافه کرد: زمین این شهرک صنعتی هم اکنون در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان قرار گرفته است.

زاهدی همچنین با اشاره به اینکه اقدامات اساسی در زمینه توسعه معادن در استان در حال انجام است، گفت: در گذشته 5 درصد از کل استان مطالعه شده بود و در حال حاضر هشت هزار و 500 کیلومتر مربع، یعنی 30 درصد کل مساحت استان در دست مطالعه اکتشافی است که این اکتشافات بخش چهاردولی را نیز در بر می گیرد که این مهم تاثیر بسزایی در توسعه معادن منطقه دارد.

وی به لزوم صزفه جویی در مصرف آب نیز اشاره و اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید به نحوی برنامه ریزی کند که با سیستم های نوین و تغییر الگوی کشت شرایط بخش کشاورزی بهبود پیدا کند.

زاهدی به نحوه برنامه ریزی برای مقابله با خشکسالی برای جلوگیری از تبدیل آن به بحران اشاره کرد و اضافه کرد: همه پیش بینی های علمی حاکی از تداوم خشکسالی به مدت 20 سال است و ما باید برای مقابله با آن تمهیدات لازم را بیندیشیم.

استاندار کردستان در ادامه به مشکل خام فروشی در معادن نیز اشاره کرد و اضافه کرد: در گذشته به هر دلیل عرف بود که معادن خام فروشی شود، ولی از بدو ورود به استان، واگذاری معادن را بدون فرآوری ممنوع کرده ام و هرکس فرآوری معادن را در برنامه داشته باشد، در واگذاری معدن به وی مسئله ای نداریم.

زاهدی گفت: مشکل فاضلاب شهرها در نخستین سال برنامه توسعه ششم حل خواهد شد که شهر دزج نیز یکی از این شهرها خواهد بود.

وی اضافه کرد: مشکل راه ها به ویژه راه های روستایی بخش چهاردولی ظرف دو سال آینده رفع و همچنین در بحث درمانگاه و نبود پزشک به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مقام عالی دولت در کردستان همچنین در جمع مردم شهر دلبران، اظهار کرد: مردم این شهر از تدین و اخلاص بالایی برخوردار هستند و از اینکه خدمتگزار این مردم هستم، افتخار می کنم.

وی با اشاره به بازدیدی که از قنوات این شهر داشت، گفت: باید کار مطالعاتی انجام دهیم و اعتبارات لازم را برای افزایش اراضی آبی در این شهر اختصاص دهیم.

زاهدی با بیان اینکه باید نهایت صرفه جویی در مصرف آب های زیرزمینی را داشته باشیم، گفت: با توجه به اینکه فرونشست زمین داریم و سفره های زیرزمینی به سرعت در حال پایین رفتن است باید به صورت ویژه در زمینه جلوگیری از مصرف آب های زیرزمینی اقدام و فرهنگسازی شود.

وی همکاری متقابل مردم و مسئولان را در این راستا ضروری دانست و گفت: برای رفع مسائل شهر دلبران تمام توان و ظرفیت ها را بکار خواهیم گرفت و برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

زاهدی با بیان اینکه بهسازی جاده باباگرگر به غار علیصدر در دستور کار قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: شهر دلبران با احداث این جاده از بن بست خارج می شود چراکه معتقدیم توسعه گردشگری هم به احداث و ترمیم این راه بستگی دارد.

استاندار کردستان ضمن بیان این که برای رفع مشکل فاضلاب شهر دلبران اعتبار در نظر گرفته شده که تخصیص داده خواهد شد، بر شناسایی ظرفیت های این شهر تاکید کرد و گفت: باید با شناسایی ظرفیت ها تصمیمات لازم برای بهره گیری بهتر از آن به نفع توسعه دلبران صورت بگیرد و نیازهای اساسی در زمینه ایجاد اشتغال شناسایی و بحث آموزش نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی به وجود برنامه های گسترده در حوزه آب اشاره کرد و اظهار کرد: باید سیستم جدید برای ارتقای سطح کیفیت آب دلبران تامین شود و مقدمات کار برای شبانه روزی کردن درمانگاه این شهر فراهم شده که و به زودی اجرایی می شود.

زاهدی عدم قرار دریافت شهر دلبران در تصمیمات گذشته به عنوان شهر کمتر توسعه یافته را عجیب دانست و اضافه کرد: این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته بگیرد و راه حل های اساسی برای توسعه منطقه پیدا شود .

استاندار کردستان بر رفع مشکل بین منابع طبیعی و کشاورزان، که اراضی کشاورزی را منابع طبیعی به عنوان منابع ملی قلمداد می کند، تاکید کرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم سال ها روی این زمین ها کشاورزی و زحمت کشیده اند، باید راهکاری مناسب برای رفع این مشکل ارائه شود.

به گفته وی، هر فعالیت کشاورزی و اقتصادی که مفید است باید مورد استفاده قرار گیرد و اراضی دارای اختلاف باید در کوتاه ترین زمان تعیین تکلیف شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73368

به "بزرگترین شهرک صنعتی کردستان در بخش چهاردولی قروه ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین شهرک صنعتی کردستان در بخش چهاردولی قروه ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید