تغییر کاربری 150 هکتار فضای سبز سنندج

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: شهردار سنندج با ابراز تاسف از اینکه تهیه طرح تفصیلی و طرح جامع در اختیار شهرداری ها نیست گفت: در فاصله زمانی تهیه طرح تفصیلی تا طرح جامع شهر سنندج 150 هکتار از فضای سبز شهر به زمین های مسکونی تغییر کاربری داده شده است.

تغییر کاربری 150 هکتار فضای سبز سنندج

به گزارش خبرنگاران از سنندج، کامیاب شاد ظهر امروز در دیدار معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با شهرداران شهرهای استان کردستان با اشاره به نیاز پروژه های نیمه تمام عمرانی شهرداری سنندج به 60 میلیراد تومان اعتبار اظهار کرد: سرمایه گذاری و بسترسازی برای این امر تهدیدهای حوزه مدیریت شهری استان را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم آموزش به اعضای شوراها در رابطه با سرمایه گذاری، گفت: اعضای شوراها باید توجیه شوند که سرمایه گذاری اگر در کمال صداقت و سلامت و رویه قانونی انجام بگیرد برای مدیریت شهری بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

شهردار سنندج شرح داد: برخی مواقع مشاهده می شود که اعضای شورا خارج از شرح وظایف خود و از روی دلسوزی در امور شهرداری ها دخالت می کنند که این موضوع برگزاری کلاس های آموزشی در رابطه با تاکید بر رعایت قانون و مقررات برای شوراها را ضروری می کند.

وی با انتقاد از معرفی شهرداری ها به عنوان زیر مجموعه فرمانداری ها در مدیریت واحد شهری در استان کردستان بر پررنگ شدن نقش شهرداری ها در حوزه مدیریت شهری و احیای جایگاه شهرداری ها تاکید کرد.

شاد به سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش اضافه نموده خاطر نشان کرد: در افزود: مالیات بر ارزش اضافه نموده در این دوره شهرداری ها را نجات داده است اما شفاف نیست و شهرداری ها نمی دانند که سهم شان چه اندازه است.

وی با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی برای ساختمان در سال گذشته حذف شد که در سال 93 برای شهرداری ها مسائلی را به دنبال خواهد داشت.

شهردار سنندج گفت: بودجه شهرداری سنندج در سال گذشته 55 میلیارد تومان بود که وصولی این ارگان در پایان سال به 88 میلیارد تومان رسید که این امر به دلیل استفاده از بحث بیمه ساختمان صورت گرفت.

وی افزود: چون شهرداری های استان کردستان از محل اخذ عوارض ارتزاق می کنند به اعتقاد من در سال جاری با مسائلی در زمینه بودجه روبرو خواهند شد.

شاد با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی به دلیل داشتن بدیهی از شهرداری به راحتی اقداماتی را از قبیل مسدود کردن حساب و غیره انجام می دهند شرح داد: متاسفانه شهرداری ها فاقد این اختیارات و قدرت هستند به طوری که شهرداری سنندج عوارضی یک میلیارد و 300 میلیون تومانی مربوط به چهار سال پیش را از اداره مالیات دارد که هیچ قدرتی برای وصول مطالبه خود ندارد.

وی اظهار داشت: بهترین راه برای نجات شهرداری های استان کردستان فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری است.

شهردار سنندج با انتقاد از اینکه در تصمیم گیری های حوزه مدیریت شهری شهرداری ها هیچ کاره اند و تصمیمات گرفته و به آنها ابلاغ می شود، افزود: مدیریت و تعیین تکلیفی که شهرداری ها باید انجام دهند بسیار گسترده است به طوری که باید برای مدیریت شهری و حتی استانداری ها حرف اول و آخر را بزنند چون صاحب شهرها هستند.

شهردار سنندج سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه تهیه طرح تفصیلی و طرح جامع در اختیار شهرداری ها نیست گفت: در فاصله زمانی تهیه طرح تفصیلی تا طرح جامع شهر سنندج 150 هکتار از فضای سبز شهر به زمین های مسکونی تغییر کاربری داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهری که چهار هزار و 200 هکتار طرح تفصیلی و 19 هزار هکتار حومه دارد وقتی 150 هکتار از فضای سبزش به مسکونی تغییر کاربری داده می شود نمی تواند در آینده سبز بماند و خشک خواهد شد.

شاد گفت: بیشتر شهرهای کردستان در زمینه ترافیک مشکل دارند که این امر ناشی از شهرسازی های غلط است و برای رفع این مسائل می توان ساخت و سازها را به شهرداری ها داد تا با نظارت شهرداری انجام بگیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87438

به "تغییر کاربری 150 هکتار فضای سبز سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر کاربری 150 هکتار فضای سبز سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید