حذف راهنمایان گردشگری از لایحه بودجه 1400

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس سخنان رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور، حذف راهنمایان گردشگری از لایحه بودجه 1400 اجرا شده است.

حذف راهنمایان گردشگری از لایحه بودجه 1400

جریان چیست؟

سیدمحسن حاجی سعید با گلایه از حمایت نشدن راهنمایان گردشگری توسط سازمان برنامه و بودجه، می گوید: اختصاص ندادن ردیف بودجه ای برای راهنمایان گردشگری خیانت دولت به راهنمایان سراسر کشور در بدترین شرایط شغلی و در اوج دوران کرونا است.

وی با تکرار این جمله که ما راهنمایان حمایت دلگرم کننده ای نداریم، تصریح می کند: در حالی راهنمایان از فهرست پوشش بیمه ای برای تخصیص بودجه حذف شده اند که اخیرا وعده تحقق این مهم از سوی دولت داده شده بود.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری ابزاری برای نامزدهای ریاست جمهوری در ادوار مختلف شده، ولی وقتی اصلی ترین خواسته های اهالی صنعت گردشگری مطرح می شود، با بی اعتنایی از آن عبور می کنند.

این مسئول لازمه توسعه صنعت گردشگری را اصلاح سیاست های خارجی کشور می داند و می گوید: گسترش گردشگری در کشور ما نیاز به اقدام خاصی از سوی دولت ندارد، چرا که ایران به اندازه کافی فرهنگ میهمان نوازی و جاذبه های گردشگری را داشته و مردم دنیا مشتاق سفر به آن هستند و تنها کافی است اعتمادسازی و مراوده مسالمت آمیز با دنیا برقرار شود.

وی با بیان اینکه در اذهان بسکمک از مردم دنیا ایران مقصد مورد اعتمادی نیست، می گوید: متاسفانه تبلغیات سوء زیادی واقعیت کشور ایران را در دنیا کم رنگ کرده و جز با کمپین سازی، تبلیغات و نشان دادن واقعیت ها نمی توان این شرایط را بهبود بخشید.

حاجی سعید به بودجه اندک تبلیغات گردشگری ایران اشاره و تصریح می کند: در کشورهایی اسلامی و مشابه ایران مانند مالزی سالانه حدود 150 میلیون دلار صرف تبلیغات گردشگری می شود.

وی با بیان اینکه افزایش 10 درصدی بودجه وزارت گردشگری ایران در سال جاری جوابگوی نیازهای این صنعت نیست، می گوید: اکنون شرایط گردشگری در تمام دنیا مشابه است و همه به واسطه بحران در نقطه شروع یک مسابقه هستیم اما در کشور ما هیچ برنامه ای در این رابطه وجود ندارد و پیشنهادات وزارت گردشگری برای راه اندازی گردشگری با رعایت پروتکل ها نیز در ستاد ملی کرونا بلاتکلیف مانده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه پوشش بیمه راهنمایان در لایحه بودجه 1400 با وجود پیگیری های زیاد، مورد اهتمام قرار نگرفته، می گوید: متاسفانه خروج راهنمایان گردشگری از صنعت، مسئله ای بسیار اساسی است که در نبود حمایت های بیمه ای به عنوان اصلی ترین خواسته این قشر ادامه خواهد داشت و هیچ امیدی نیز برای حفظ سفرای فرهنگی کشورمان وجود ندارد.

شفاف نبودن مصارف افزایش نرخ عوارض خروج از کشور

حاجی سعید به مسائل دیگری در حوزه گردشگری نیز اشاره می کند و می گوید: یکی از اقداماتی که به بهانه کمک به صنعت گردشگری در سه سال گذشته اجرا شده، افزایش نرخ عوارض خروج از کشور است.

وی اضافه می کند: مسئله اینجاست که این درامد با وجود هدف کمک به توسعه گردشگری، به مصارف این صنعت نرسیده و گویا دولت از این روش ها صرفا برای جبران کمبودهای خود اقدام کرده و توسعه گردشگری مدنظر نبوده است.

وی فراکسیون گردشگری مجلس را یک ظرفیت مهم برای صنعت گردشگری می داند و می گوید: از ظرفیت مجلس برای شنیدن صدای راهنمایان گردشگری نجیب و ارائه راهکار قانونی برای حل مسائل اصلی صنف و صنعت گردشگری بهره خواهیم برد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123281

به "حذف راهنمایان گردشگری از لایحه بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف راهنمایان گردشگری از لایحه بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید