خبرنگاران فاز چهارم محور آبیک چرمشهر آماده بهره برداری است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- فرماندار شهرستان ورامین گفت: فاز چهارم محور آبیک - چرمشهر در محدوده شهرستان ورامین تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

خبرنگاران فاز چهارم محور آبیک چرمشهر آماده بهره برداری است

حسین کاغذلو زور آدینه در جریان بازدید تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از محور آبیک- چرمشهر و پروژه تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر گفت: عملیات اجرایی آزاد راه آبیک- چرمشهر اول تیرماه سال 1394 با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز شد تا با اجرای آن بخش مهمی از ترافیک ورودی به سمت استان تهران، به این محور منتقل گردد.

وی اظهار کرد: آزاد راه آبیک - چرمشهر در محدوده چهار استان قزوین ، البرز ، تهران و مرکزی به طول 158 کیلومتر تعریف شده است .

وی افزود : این آزاد راه از غرب شهر آبیک آغاز شده و پس از حدود 45 کیلومتر به وسیله تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد - ماهدشت عبور نموده و پس از آن در کیلومتر 120 با راه اصلی و آزاد راه تهران - قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر 158 به راستا آزاد راه قم - چرمشهر - گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می گردد .

کاغذلو افزود: تکمیل و تسهیل ارتباط آزاد راه های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران ، کاهش طول راستا ، کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین - کرج - تهران ، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه سبک تا 90 دقیقه و نیمه سنگین تا 110 دقیقه ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلاینده های زیست محیطی و گازها گلخانه های به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح می باشد.

وی اظهار کرد: این راستا 158 کیلومتری در 4 فاز تعریف شده که فاز چهارم آن در محدوده شهرستان ورامین واقع شده که با تکمیل زیرساخت ها آماده بهره برداری است.

فرماندار ورامین افزود: احداث این آزاد راه می تواند به رونق و توسعه همه جانبه شهرستان به ویژه در حوزه مالی منجر گردد، واقع شدن شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان عظیم ترین شهرک تخصصی صنعت چرم کشور در مجاورت آزاد راه آبیک - چرمشهر و محور قم - گرمسار این فرصت را در اختیار صنعت گران و فعالان حوزه چرم کشور قرار می دهد که با بهره گیری از راهی امن ، سریعتر به بازار مصرف دسترسی پیدا نموده و فعالیت های مالی خود را توسعه دهند.

وی در مورد مسائل تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر نیز گفت: شهرک صنعتی چرمشهر عظیمترین شهرک تخصصی چرم کشور است که تصفیه فاضلاب و دفع فاضلاب خشک آن، به یکی از مسائل اصلی شهرستان ورامین تبدیل شده است.

کاغذلو گفت: هر چند که تمامی کارخانجات فراوری چرم ملزم به ایجاد پیش تصفیه در واحدهای فراوریی هستند ولی دفع فاضلاب به ویژه فاضلاب خشک انباشت شده، به همکاری و مساعدت مسئولان استانی احتیاج دارد.

در جریان این بازدید مقرر شد تا با برگزاری جلسات تخصصی در استانداری تهران به ریاست تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی، مسائل و مسائل شهرک صنعتی چرمشهر آنالیز و زمینه برای افتتاح فاز چهارم محور چرمشهر - آبیک فراهم گردد.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86581

به "خبرنگاران فاز چهارم محور آبیک چرمشهر آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاز چهارم محور آبیک چرمشهر آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید