راهپیمایی هزاران تن از کاتالان ها در بارسلونا با درخواست استقلال

به گزارش مجله سرگرمی، هزاران تن از کاتالان ها روز شنبه به خیابان های بارسلونا آمدند، شعار سر دادند، سرود خواندند، پرچم های کاتالونیا را تکان دادند و خواهان استقلال این منطقه از اسپانیا شدند.

راهپیمایی هزاران تن از کاتالان ها در بارسلونا با درخواست استقلال

به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی که به وسیله مجمع ملی کاتالونیا سازمان دهی شده بود، نخستین راهپیمایی از زمان عفو 9 تن از رهبران جدایی طلب کاتالونیا به وسیله دولت اسپانیا محسوب می گردد.

دولت اسپانیا اخیرا 9 تن از رهبران جدایی طلب کاتالونیا را که به خاطر نقش شان در رفراندوم استقلال سال 2017 میلادی زندانی شده بودند، عفو کرد؛ رفراندومی که عظیم ترین بحران سیاسی اسپانیا در دهه های گذشته بود.

بیشتر راهپیمایی نمایندگان چهره خود را پوشانده بودند. طبق اعلام پلیس، حدود 108 هزار تن در این راهپیمایی شرکت داشتند اما مجمع ملی کاتالونیا تعداد شرکت نمایندگان در این راهپیمایی را نزدیک به 400 هزار تن خاطرنشان کرد.

این آمار کمتر از تعداد شرکت نمایندگان در راهپیمایی سال 2019 میلادی هنگامی که حدود 600 هزار تن در آن شرکت داشتند و بعلاوه راهپیمایی های سال گذشته هنگامی که اعتراضات کوچکی طبق محدودیت های کووید 19 سازماندهی شدند، بود.

بعضی از این 9 سیاستمدار و فعال عفو شده در راهپیمایی اعتراضی روز شنبه شرکت داشتند. در کاتالونیا، 11 سپتامبر مصادف است با سالروز سقوط بارسلونا به دست نیروهای اسپانیایی در سال 1714 و این رویداد موسوم به روز ملی کاتالونیا در دهه گذشته با راهپیمایی های جدایی طلبی همراه بوده است.

الیزندا پالوزیا، رئیس مجمع ملی کاتالونیا گفت: برای نخستین بار در چهار سال گذشته، 9 فرد بسیار ویژه در روز ملی کاتالونیا شرکت کردند. این زندانیان سیاسی به خیابان ها بازگشتند.

جوردی کوئیشارت، فعال فرهنگی که جزء زندانیان بود، از مردم خواست تا به مبارزه برای استقلال ادامه دهد.

وی اضافه نمود: اسپانیا که از ما می خواهند این دفتر را ببندیم و نمی خواهد که ما برای حق معین سرنوشت خود مبارزه کنیم، چه برنامه ای برای کاتالونیا دارد؟ هیچی. تنها سرکوب و سرکوب.

همزمان با اینکه دولت مرکزی اسپانیا و دولت منطقه ای کاتالونیا به رغم دیدگاه های متفاوتشان درخصوص استقلال، موافق گفت وگو و مذاکره هستند، این اعتراضات نسبت به سال های گذشته در جوی آرام تر برگزار شدند.

انتظار می رود این دولت های مرکزی و منطقه ای هفته آینده برای از سر گیری مذاکرات در مورد درگیری سیاسی کاتالونیا که از فوریه 2020 به حالت تعلیق در آمده بود، در بارسلونا ملاقات نمایند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا هنوز شرکت یا عدم شرکت خود در این نشست را تایید نکرده و این خطر وجود دارد که درگیری اخیر میان دولت مرکزی و منطقه ای در رابطه با فرودگاه بارسلونا، بر این مذاکرات سایه افکند.، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157936

به "راهپیمایی هزاران تن از کاتالان ها در بارسلونا با درخواست استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی هزاران تن از کاتالان ها در بارسلونا با درخواست استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید