ستاری: درآمد 120 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال 1398

به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سال 1398 سال پرباری برای شرکت های دانش بنیان بود، و با وجود تحریم های سنگین در حدود 5 هزار شرکت دانش بنیان درآمدی بیش از 120 هزار میلیارد تومان ایجاد کردند.

ستاری: درآمد 120 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال 1398

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تبریک سال نو در صفحه اینستاگرام خود عنوان نمود: سال 1398 سال پرباری برای شرکت های دانش بنیان بود، البته توقع خیلی بیشتری داشتیم اما باوجود تحریم های سنگین شرکت ها به صورت قابل توجهی توسعه پیدا کردند و در حدود 5 هزار شرکت دانش بنیان درآمدی بیش از 120 هزار میلیارد تومان ایجاد کردند.

پیشرفت قابل توجه شرکت های دانش بنیان در روبروه با تحریم ها

وی اضافه نمود: به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا پیشرفت های قابل توجهی در بسیاری از حوزه ها داشتیم و یکی از برنامه های جدی و اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقابله با مسائل تحریمی بود که در تهیه اقلام تحریمی، مسائلی که در صنایع مختلف وجود داشت و حتی در حوزه های خاصی مانند بهداشتی، درمانی و سلامت مردم بسیار اتفاقات خوبی افتاد.

ستاری گفت: اکوسیستم خوبی در حوزه دانش بنیان در کشور در حال شکل گیری است. باید از چندین هزار استارتاپی که در دانشگاه ها و مدارس کشور تحصیل می نمایند حمایت گردد و حمایت از این اکوسیستم، استارتاپ ها و دانش بنیان ها باعث بلوغ این شرکت ها می گردد که توسط جوانان ایجاد شده است.

فراوری 98 درصد داروهای کشور توسط شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ارتباط با اتفاقاتی که اخیرا در کشور اتفاق افتاده و با ویروس کرونا روبرو شده ایم می بینیم که این اکوسیستم به خوبی کار می نماید و چه شرکت هایی که در حوزه ICT و بیوتکنولوژی مشغول هستند که این محققان، پزشکان و پرستاران در همین کشور عظیم شده اند و آموزش دیده و تحصیل نموده اند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر تقریبا بیش از 98 درصد داروهای کشور را شرکت های دانش بنیان فراوری می نمایند و داروهای مقابله با ویروس کرونا و دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی و پزشکی که در ICUها کاربرد دارند در داخل کشور توسط شرکت های دانش بنیان ساخته می شوند.

تقویت اقتصاد بیوتکنولوژی

ستاری اضافه نمود: امیدوارم به جایی برسیم که بیش از 10 درصد اقتصاد کشور را اقتصاد بیوتکنولوژی تشکیل دهد به طوری که شرکت های فوق العاده فعالی در بیوتکنولوژی داریم که عظیمترین حوزه تکنولوژی کشور ا ست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: اتفاقات این روزها نشان می دهد برای امنیت زیستی احتیاج داریم به صورت جدی از حوزه بیوتکنولوژی حمایت کنیم و نتایج اتفاقاتی که سال های گذشته اتفاق افتاده را امروز در مقابل بیماری کرونا شاهدیم و می توانیم پروتکل های جدید دارویی، درمانی و مواد دیگر را به نام خودمان عرضه کنیم و مردم نیز باید از این زیست بوم که توسط فرزندان خودشان در بخش خصوصی واقع شده حمایت نمایند.

وی گفت: سعی می کنیم تمام امکانات لازم را برای فعالیت جوانان و اینکه بتوانند جزئی از فرهنگ و اقتصادمان باشند را فراهم کنیم به طوری که شرایط فعلی کشور خاص است که تمام این موارد با تدبیر و صبر حل می گردد و کلیدش در ا ختیار دانش است. کشوری که صاحب دانش و نیروی خلاق باشد می تواند مسائل را به خوبی حل نماید.

وی در خاتمه گفت: با توکل به خداوند، صبر و با تکیه بر دانش ما می توانیم این مسائل را را پشت سر بگذاریم همانطور تا به حال بر آن فائل آمده ایم. سال آینده سال عظیمی برای شرکت های دانش بنیان خواهدبود و رشد قبال توجهی باید در این حوزه داشته باشیم و فکر می کنم این اکوسیستم اماده است باری اینکه یک جهش کیفی داشته باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78151

به "ستاری: درآمد 120 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: درآمد 120 هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید