قلعه باشکوه لیماسول قبرس، یادگاری از قرن یازدهم، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، قلعه لیماسول (Limassol) در طی سالیان از جنگ ها و زمین لرزه ها جان سالم به در برده، بارها به دام حریق افتاده و بازسازی شده، اما همچون یک ققنوس دوباره از خاکستر خود برخاسته تا افسانه ها، رازها و اساطیری که درونش رخ داده است را برای ما بازگو کند. به رغم باور عموم، مقر شوالیه های معبد در قرن دوازدهم میلادی در فرانسه واقع نشده بلکه در قبرس واقع شده است و برخلاف شوالیه های فرانسوی، شوالیه های قبرسی از احترام و همدردی مردمان محلی برخوردار بوده اند. در زیر طاق کلیسای کوچک این قلعه، ریچارد شیردل معشوقه اش برنگاریا ناوار را به عقد خود درآورد. قلعه لیماسول پس از تصویب قانون لوزیان ها، دوباره بازسازی شد و بعدها به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت.

قلعه باشکوه لیماسول قبرس، یادگاری از قرن یازدهم، عکس

تاریخ قلعه لیماسول به قرن یازدهم میلادی باز می گردد. لیماسول پایداری این قلعه مدیون بیزانسی ها است، چرا که ساخته دست آن ها در طول قرن ها از طوفان حوادث، جان سالم به در برده است. بعدها در طول جنگ های صلیبی، قلعه توسط شوالیه های معبد اشغال شد و در واقع، کشور قبرس در اوایل قرن دوازدهم میلادی به مقر اصلی آن ها تبدیل گشت.

در سال 1184 میلادی، اسحاق کمنِنُس (Isaac Comnenus) خود را امپراطور قبرس اعلام کرد و تا سال 1191 بر این جزیره حکمرانی کرد تا اینکه ریچارد شیردل افسانه ای عاشقانه در کتاب اساطیر قلعه لیماسول از خود باقی گذاشت. دیری نپایید که شاه ریچارد، قبرس را به یک خانواده نجیب زاده لوزیانی واگذار کرد، خانواده ای که با تاسیس دودمان پادشاهی خود نزدیک به 300 سال بر این جزیره حکمرانی کرد. از بقایای این دوره، نشانی در وسط قلعه به جای مانده است: لیلی (گل سوسن)، سمبل لوزیان ها را می توان امروزه روی دیوارهای قلعه پیدا کرد.

این قلعه از محاصره جنوایی ها و آتش سوزی در سال 1373 میلادی، هجوم مملوکیان مصری در سال 1425 و یک زمین لرزه در سال 1489 جان سالم به در برده است. در طول سلطنت امپراطوری عثمانی (سده شانزدهم) دیوارهای این قلعه تقویت شد (تا 2 متر به ضخامت آن افزوده شد) و دژ آن به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. در اواخر قرن نوزدهم میلادی، بریتانیا نیز این سنت را ادامه داد.

این قلعه قرون وسطایی در طول حیات طولانی و پرحادثه اش، نظاره گر خاموش مجادلات دادگاه های مخفی، فتوحات و حملات بوده است اما اکنون موزه قرون وسطی است. قلعه لیماسول از سال 1950 یکی از مهم ترین آثار تاریخی جزیره قبرس بوده و به عنوان موزه قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفته است. 25 سال پس از آن، سنگ قبرهای جنگ آوران نبردهای صلیبی و راهبان اَیا صوفیه به این قلعه منتقل و در قسمت میانی (نیکوزیا) دفن شدند. این قسمت در طبقه زیرین قلعه واقع شده است.

طبقه دوم موزه، بازدیدکنندگان را مجذوب کلکسیون بی نظیر سلاح ها، جواهرات و اسباب و لوازم خانواده های قرون وسطایی خود می کند. در این موزه، دنبال کردن سیر تکامل فرهنگ، صنایع دستی و شیوه زندگی دوران بیزانس/ اوایل مسیحیت اولیه (قرن سوم) تا دوران حکمرانی ترک ها (قرن هجدهم) به آسانی میسر است. هیبت غم افزای ساختمان های باستانی قلعه، منحصر به فرد بودن هر یک از دوره های تاریخی را در اذهان برجسته می کند. شما می توانید زره های واقعی در دست بگیرید، با شمشیر به مصاف دشمنان بروید یا با زوبین و کمان تیرها را روانه هدف کنید و در نهایت از دید یک پرنده، به تماشای قبرس قرون وسطایی بنشینید. پشت بام قلعه منظره ای زیبا از شهر قبرس، کلیسای ارتودوکس و مسجد در برابر دیدگان قرار می دهد. حتماً از برج دیدبانی قلعه بالا بروید تا از چشم اندازهای زیبا و نفس گیر قلعه و دریا لذت ببرید.

این قلعه در بخش قدیمی شهر و در ناحیه غربی لیماسول واقع است. اگر با اتوبوس می خواهید به آنجا بروید، در ایستگاه بندر قدیمی (Old Port / Old Harbour) سوار خط شماره 30 شوید. شما می توانید این ایستگاه را در مولوس (Molos- پارکی در امتداد اسکله شهر) پیدا کنید. قلعه در قلب شهر واقع شده است و برخلاف ایستگاه، پیدا کردن آن ساده است. برای کسانی که با اتومبیل سفر می کنند نیز پیدا کردن قلعه کاری آسان است. قلعه در خیابان رمانتیک ریچارد و برنگاریا واقع است. خودروی خود را در پارکینگ ایستگاه بندر قدیمی یا یکی از خیابان های شهر قدیمی پارک کنید. برای کسانی هم که از لارناکا یا پافوس (Larnaca-Paphos) راهی قلعه می شوند، توصیه می کنیم که راه خود را به سمت دریا پس از ورود به لیماسول ادامه دهند. سپس پس از طی جهت تا شهر می توانند به ایستگاه دسترسی داشته باشند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123730

به "قلعه باشکوه لیماسول قبرس، یادگاری از قرن یازدهم، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه باشکوه لیماسول قبرس، یادگاری از قرن یازدهم، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید