موزه آبگینه؛ این ویترین فروشی نیست! (

به گزارش مجله سرگرمی، انواع بی نظیری از لعاب هفت رنگ ایرانی را می توانید در موزه آبگینه ببینید. تالارهای صدف، زرین فام، لاجورد و بلور از سالن های این موزه به شمار می فرایند.

موزه آبگینه؛ این ویترین فروشی نیست! (

موزه آبگینه از موزه های خوب تهران به شمار می رود. همه تورهای ورودی ایران، یعنی خارجی هایی که به کشورمان سفر می نمایند، بازدید از این موزه را در برنامه های سفرشان دارند. موزه آبگینه زیبااست. هم ساختمانش و هم محتویات درون ساختمان و اشیای موزه ای آن. گفته می گردد این موزه سالانه بیشتر از 2 میلیون نفر بازدیدنماینده دارد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم گشتی در ویترین های جذاب این موزه داشته باشیم.

داستان موزه آبگینه

موزه آبگینه موزه تخصصی شیشه و سفال است. ساختمان آن روزگاری محل زندگی و دفتر کار قوام السلطنه، نخست وزیر مشهور ایرانی بود. چند سالی هم ساختمان موزه را به مصری ها و سپس افغان ها داده بودند تا سفارت کشورشان را آنجا دایر نمایند. در نهایت در زمان پهلوی دوم، ساختمان موزه خریداری شد و به عنوان محلی برای به نمایش درآوردن شیشه ها و سفالینه های قدیمی کاوش شده در محدوده های باستانی ایران انتخاب شد.

دیدنی ها کم نیست

در این موزه همه چیز زیبااست. از دیوارهای آجرکاری ساختمان گرفته تا پلکان مارپیچی منبت کاری شده ای که طبقه اول را به طبقه دوم متصل می نماید. همه چیز در اوج هماهنگی و ظرافت واقع شده است. ویترین بندی های موزه کاملاً حرفه ای است. گفته می گردد ویترین ها را با الهام از سرستون های کاج تچرا در تخت جمشید و بنای کعبه زرتشت ساخته اند. سفالینه ها و شیشه هایی که درون ویترین ها قرار دارند، به ماهرانه ترین شکل از بازدیدنمایندگان دلبری می نمایند. جوری که محال است آنها را ببینید و دل تان نخواهد یکی از آنها را برای خودتان داشته باشید.

نکات مهم در بازدید از موزه آبگینه

در این موزه اشیایی با قدمت بیش از 5 هزار سال پیش وجود دارد که از زیگورات چغازنبیل و تمدن عیلامی ها به جای مانده است. برای بازدید از موزه حدود نیم ساعت زمان احتیاج دارید. عکاسی با سه پایه و فلاش ممنوع است. اما با گوشی تلفن همراه مانعی ندارد که عکس بگیرید. موزه در خیابان سی تیر واقع شده است. همان خوشمزه ترین خیابان تهران! می توانید برنامه بریزید تا یک غذای خوشمزه در این خیابان نوش جان کنید. موزه ایران باستان هم فقط چند قدم با موزه آبگینه فاصله دارد. موزه فروشگاه دارد. زیورآلات سنتی و صنایع دستی کوچک را می توانید از فروشگاه موزه خریداری کنید و برای خودتان به یادگار داشته باشید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67314

به "موزه آبگینه؛ این ویترین فروشی نیست! (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه آبگینه؛ این ویترین فروشی نیست! ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید