وعده های تازه در خصوص واکسیناسیون ، خبری از دز دوم اسپوتنیک نیست!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا روز گذشته نزدیک به 10 میلیون نفر در کشور پیروز به دریافت دو دز واکسن کرونا شده اند.

وعده های تازه در خصوص واکسیناسیون ، خبری از دز دوم اسپوتنیک نیست!

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: تا کنون 19 میلیون و 620 هزار و 596 نفر در کشور دز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

بر همین اساس، 9 میلیون و 832 هزار و 848 نفر هم دوز دوم را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 29 میلیون و 453 هزار و 444 دوز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتماً در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نمایند (مهر).

خبری از دز دوم اسپوتنیک نیست!

در این میان همچنان از شهرستان های خبر می رسد که دز دوم واکسن اسپوتنیک در کشور توزیع نشده است. این واکسن تنها واکسن ضد کرونای موجود در جهان است که دو دز آن با یکدیگر تفاوت دارد.

امراله مردانی، دبیر شورای سلامت اهواز در این مورد گفت: در حال حاضر واکسن های سینوفارم، آسترازنکا و برکت را برای نوبت دوم در دست داریم اما همچنان واکسن اسپوتنیک برای تزریق دز دوم به دست مان نرسیده است (ایسنا).

مسعود ضیایی، رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند هم گفت: اکنون وزارت بهداشت اعلام نموده یک سری واکسن ها را می توان به صورت جایگزین به جای دُز دوم واکسن روسی تزریق کرد که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده و به محض ابلاغ و معین شدن نوع واکسن جایگزین، تزریق به افراد واجد شرایط انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اگر فاصله بین دو دُز واکسن به شش ماه برسد هیچ اثر مطلوبی در بدن نخواهد داشت، اضافه کرد: در خصوص واکسیناسیون باید بگوییم اکنون شتاب بیشتری گرفته و تصمیم گیری برای واردات واکسن و یا زمان تخصیص به استان ها و یا مقدار آن بر عهده معاونت بهداشت و ستاد ملی کرونا است.

این متخصص عفونی اعلام کرد: به طور مثال دز واکسن اسپوتنیک روسی به هزار نفر در خراسان جنوبی تزریق شد، اما به علت بسته بودن امکان واردات این واکسن دیگر وارد نشده و دز دوم موجود نیست.

ضیایی اضافه کرد: اکنون وزارت بهداشت اعلام نموده یک سری واکسن ها را می توان به صورت جایگزین به جای دُز دوم واکسن روسی تزریق کرد که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده و به محض ابلاغ و معین شدن نوع واکسن جایگزین، تزریق به افراد واجد شرایط انجام خواهد گرفت (ایسنا).

وعده های نو در خصوص واکسیناسیون

با وجود همه این چالش ها، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت وعده داده که: کوشش ما این است که روزانه یک و نیم تا دو میلیون دُز واکسن در کشور تزریق گردد و از مرگ و میرهای بیشتر و بروز موجهای بعدی بیماری پیشگیری گردد.

وی امروز در حاشیه نشست مشترک با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: فرایند واکسیناسیون عمومی در کشور شتاب می گیرد و کوشش ما این است که روزانه یک و نیم تا دو میلیون دُز واکسن در کشور تزریق گردد و از مرگ و میرهای بیشتر مردم، پیشگیری گردد و با تسریع واکسیناسیون می توان از موج های بعدی بیماری کرونا در کشور جلوگیری کرد.

وزیر بهداشت توضیح داد: ان شاءالله تا یکی دو ماهی که تا آغاز موج بعدی مانده است، بتوانیم تعداد زیادی از افراد را واکسینه کنیم و برای این امر از مردم عزیز و همه ارگان هایی که همواره در صحنه بوده اند، کمک می خواهیم تا به ما کمک برسانند.

محدودیت ها به تدریج لغو می گردد

عین اللهی در ادامه وعده های نو در خصوص واکسیناسیون اعلام کرد: ان شاءالله برنامه داریم محدودیت هایی که برای کرونا در کشور ایجاد شد را لغو کنیم و افرادی که واکسن تزریق نموده باشند بتوانند تردد نمایند.

وی به اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه اشاره نمود و گفت: از آنجایی که اولویت نخست دولت واکسیناسیون است، خوشبختانه اعتبارات لازم در نظر گرفته شده که سبب شده واکسن به مقدار کافی وارد گردد.

وزیر بهداشت به واکسیناسیون هوشمند اشاره و عنوان کرد: در تفاهم نامه ای که روز گذشته با وزارت گردشگری داشتیم، مقرر شد واکسیناسون همه افرادی که در هتل ها و در قسمت های گردشگری مشغول هستند، انجام گردد. بعلاوه واکسیناسیون همه والدین دانش آموزان بدون در نظر گرفتن رده سنی در اولویت قرار گرفته است، البته در پی تامین واکسن گروه های سنی 12 تا 18 سال هم هستیم که اعلام خواهیم کرد (ایسنا).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157377

به "وعده های تازه در خصوص واکسیناسیون ، خبری از دز دوم اسپوتنیک نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده های تازه در خصوص واکسیناسیون ، خبری از دز دوم اسپوتنیک نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید