با شاخص صعودی بورس عکس یادگاری نمی اندازیم!

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به فرایند صعودی بازار سرمایه در هفته های اخیر اظهار کرد زمانی که بازار نزولی بود و اعلام می کردیم فرایند نزولی ربطی به سازمان ندارد مورد انتقاد قرار می گرفتیم اما در روزهای صعودی هم بر این نکته تاکید می کنم، با شاخص صعودی هم عکس یادگاری نمی اندازیم.

با شاخص صعودی بورس عکس یادگاری نمی اندازیم!

به گزارش ایسنا، محمدعلی دهقان دهنوی در اولین گردهمایی میز صنعت شرکت های سبدگردان با تاکید براینکه مسائل شرکت های سبدگردان، مسائل سازمان بورس است، گفت: سهم سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه هنوز به سهم مناسبی نرسیده است. به هیچ وجه این فرایند را قبول نداریم و شرایط باید به نفع سرمایه گذاری غیرمستقیم تغییر کند.

وی با اشاره به شرایط بازار سرمایه در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته شاهد خوبی بر این ماجرا است. اشخاصی که شغل دیگری دارند نباید در ساعت کار خود حواسشان به بازار سرمایه باشد. این فرایند باید تغییر کند. آسیب های زیادی در سال گذشته به بعضی افراد که آگاهی کافی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه نداشتند وارد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: زمانی که فرایند شاخص نزولی می شد اعلام می کردیم ربطی به سازمان ندارد و مورد انتقاد قرار می گرفتیم اما در این روزها هم اعلام می کنم صعود شاخص ربطی به سازمان ندارد و با آن عکس یادگاری نمی اندازیم.

دهقان با تاکید بر اینکه شاخص بورس تابع عوامل مختلفی است، شرح داد: شاخص تابع تحولات مالی، شرایط صنایع و… است و قیمت یک سهم هم علاوه بر تحولات کلان تابی از عملکرد مدیران است. وظیفه سازمان هم نظارت بر این فرایند است تا تخلفی صورت نگیرد.

افراد باید ریسک بازار سرمایه را بپذیرند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بازار سرمایه همراه با ریسک است، شرح داد: فردی که نمی تواند ریسک بازار را مدیریت کند نباید به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه گردد. اگر فردی مستقیم وارد شد، مسئولیت ریسک با خودش است. البته سرمایه گذاری غیرمستقیم هم بدون ریسک نیست اما ریسک آن کنترل شده است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: توصیه می گردد در این قسمت هم با آگاهی انتخاب نمایند. سازمان باید فضای سرمایه گذاری غیرمستقیم را آماده کند. خدمات سبدگردان ها باید مدیریت ثروت و دارایی باشد.

دهقان تاکید نمود: سازمان در تسهیل مجوزها هیچ حرفی ندارد به شرطی که درخواست ها با اصول سازمان تناقض نداشته باشد. نباید شفافیت کم گردد، باید منافع مردم حفظ گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157207

به "با شاخص صعودی بورس عکس یادگاری نمی اندازیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شاخص صعودی بورس عکس یادگاری نمی اندازیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید