برنامه دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر برای فراوری خرمای ارگانیک

به گزارش مجله سرگرمی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: روی نخلستان خرمای ارگانیک سرمایه گذاری و برنامه ریزی نموده ایم و کارهای کاشت آن اجرا شده است تا به محصولات مورد نظر دست یابیم.

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر برای فراوری خرمای ارگانیک

اسحق پاد در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در ایرانشهر درباره سرمایه گذاری های دانشگاه آزاد اسلامی آزاد ایرانشهر در طرح های مختلف علمی و پژوهشی اظهار کرد: سرمایه گذاری روی نخلستان خرمای ارگانیک را برنامه ریزی پیش بینی نموده ایم، کارهای کاشت اجرا شده و در حال آماده سازی است که بتوانیم سال های آینده از محصولات آن استفاده کنیم.

وی افزود: این واحد دانشگاهی طرح فراوری چای ترش را پیگیری نموده و به یک سری مصوبات و مجوزهایی از سازمان مرکزی رسیده ایم. فاز نخست طرح را مصوب کردیم و در حال اجرا فاز دوم برای هزینه سخت افزاری، فراهم کردن فضاها، تشکیلات و ماشین آلاتی که احتیاج به فراوری دارد، هستیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر با عنوان اینکه به دلیل کوچکی این واحد دانشگاهی در زمینه انتشار نشریه فعالیت نداشته ایم، افزود: تعداد قابل توجهی مقالات که همکاران در کار پژوهشی خود انجام داده اند به اضافه چند جلد کتاب از طرف همکاران تألیف و در دانشگاه ثبت شده است، سال قابل قبولی را از لحاظ کار پژوهشی پشت سر گذاشتیم.

پاد، درباره فعالیت این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش به خبرنگاران گفت: با توجه به اصل مصوبات، بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که از طرف سازمان مرکزی در حوزه پژوهش صادر می گردد، موفقیتی که امروز توانسته ایم با یاری همکاران و هزینه نمودها در حوزه پژوهش به آن دست یابیم، طرح های پژوهشی است که اکثراً در حال اجرا هستند.

امضای تفاهم نام پژوهشی با دنشگاه علوم پزشکی

وی مطرح نمود: با توجه به رشته های موجود در واحد دانشگاهی ایرانشهر، توانستیم تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر -که در حال اجرا فرصت های مطالعاتی و پژوهشی در شهرستان و منطقه استحفاظی است- منعقد کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر در دستور کار داریم که موافقت های اولیه آن گرفته و یک سری موضوعات مربوط به حوزه پژوهشی هم تعیین شده و این موضوعات به همکاران این واحد دانشگاهی منتقل و برای هر کدام از همکاران، موضوع تعیین شده است و فقط منتظر طی روال اداری و عقد قرارداد هستیم.

پاد با اشاره به برگزاری استارت آپ ویکند در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر مطرح نمود: در این استارت آپ ویکند توانستیم یک سری شرکت ها، طرح ها و ایده هایی را شناسایی کنیم. سه ایده را به عنوان ایده برتر انتخاب کردیم که یکی از این ایده ها را برای نمایشگاهی که سال گذشته در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید، فرستادیم.

وی درباره محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر به خبرنگاران گفت: چای ترش را که فقط در ایرانشهر کاشت و فراوری شده و در ایران و خارج کشور عرضه می گردد، آنالیز و شناسایی کردیم. با انجام مطالعات علمی درباره فراوری چای ترش در منطقه و فروش آن به عنوان یکی از طرح های اقتصادی و دانش بنیان، توانستیم این محصول را به ثبت برسانیم. مجوزهای مربوط را از سازمان مرکزی اخذ کردیم و اکنون در حال گذر از مراحل نهایی و فراوری و ارائه فرآوری چای ترش هستیم.

اصلاح بافت های فرسوده و زیباسازی شهری

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر با اشاره به اینکه در سال 98، هشت مورد طرح درون دانشگاهی داشتیم، اعلام کرد: با شناسایی احتیاجهای سازمان های دولتی و غیرانتفاعی و برقراری ارتباط با آنها پیگیر انجام یک سری از طرح های برون دانشگاهی هستیم.

پاد مطرح نمود: در رابطه با طرح های برون دانشگاهی و با توجه به وجود رشته های فنی و مهندسی مانند رشته عمران و معماری در این واحد دانشگاهی برای زیباسازی شهری در حال امضای تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی هستیم و برای اصلاح بافت های فرسوده ایرانشهر نیز تفاهم نامه ای را آماده نموده ایم که سال 99 به صورت جامع و کامل منعقد خواهد شد.

وی اعلام کرد: این واحد دانشگاهی یک سری دوره های آموزشی را برای سازمان بهزیستی و سازمان نظام مهندسی برگزار نموده که هم به عنوان درآمد غیرشهریه ای برای دانشگاه حساب شده و هم جزء کارهای پژوهشی بوده که همکاران انجام داده اند.

لزوم افزایش بودجه برای افزایش انگیزه در کارهای پژوهشی

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر با انتقاد از فرایند بروکراسی اداری و اتلاف زمان در ثبت طرح های دانش بنیان مطرح نمود: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد، شاهد افزایش قیمت هایی مواد اولیه و یا تجهیزات مورد احتیاج شرکت های دانش بنیان هستیم؛ اما اگر بتوانند فرایند بروکراسی اداری را تسریع نمایند، خیلی راحت تر می توانیم برخی از مسائل را حل کنیم.

پاد افزود: در بحث اقتصادی، اگر افزایش هزینه نمودهای پژوهشی تسریع پیدا کند، می توانیم انگیزه همکاران را چند برابر کنیم. اگر این دو مورد حل گردد فکر می کنم سال 99 سالی پربارتر از نظر انجام امور پژوهشی خواهد بود.

انتهای پیغام/4121/4062/

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80680

به "برنامه دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر برای فراوری خرمای ارگانیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر برای فراوری خرمای ارگانیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید