خبرنگاران هوشمندسازی اتوبوسرانی تبریز توسعه می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، تبرزی-خبرنگاران- سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: در سالجاری هوشمندسازی این ناوگان به طور جدی پیگیری و توسعه می یابد.

خبرنگاران هوشمندسازی اتوبوسرانی تبریز توسعه می یابد

ایمان غنی زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: تکمیل و توسعه سیستم هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان از مهمترین برنامه هایی است که شرکت واحد در برنامه های سال جاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور و در سال 1386 سیستم حمل و نقل عمومی تبریز به کارت بلیت الکترونیکی مجهز و پرداخت پول نقد متوقف شد، گفت: در ادامه تکمیل سیستم هوشمند، اتوبوسرانی تبریز به شبکه ای مجهز شده که در هر لحظه از شبانه روز اطلاعات مربوط به شرایط تک تک اتوبوس های فعال و غیرفعال در خطوط اتوبوسرانی در دسترس است.

غنی زاده ادامه داد: سیستم فوق به مدیریت حمل و نقل عمومی یاری می نماید تا با اطلاع از نحوه پراکندگی اتوبوس ها در خطوط، ناوگان را به نحوی مدیریت کند که خدمات رسانی به شهروندان، هوشمندانه و در عین حال هدفمند انجام گردد، ضمن اینکه با نصب نمایشگرهای زمان رسیدن اتوبوس در ایستگاه های سطح شهر، شهروندان می توانند از زمان رسیدن دقیق اتوبوس به ایستگاه آگاه شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی عملکرد ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به صورت هوشمند مدیریت، کنترل و نظارت می گردد، گفت: این مسئله یک اتفاق مهم در حوزه حمل و نقل عمومی به حساب می آید اما با این وجود و با توجه به توسعه حمل و نقل هوشمند در سالیان اخیر، با طراحی اپلیکیشن موبایلی قصد داریم تا اقدامات اساسی جهت مدیریت سفر شهروندان و جلوگیری از انتظار آنها در ایستگاه ها به انجام برسانیم.

غنی زاده اضافه کرد: بدنی ترتیب شهروندن و مسافرین می توانند قبل از انجام سفر درون شهری خود، از موقعیت و زمان رسیدن اتوبوس به نزدیک ترین ایستگاه و یا دیگر مدهای ترکیبی مسافرت درون شهری آگاه شوند و اختیار لازم برای انتخاب مد حمل و نقل خود را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه اپلیکیشن موبایلی مدیریت خدمات سفر اتوبوسرانی تبریز تا انتها سه ماهه نخست سال جاری عملیاتی و به تدریج تا انتها سال تکمیل گردد.

به گزارش خبرنگاران، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از 700 دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه 800 هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد که از این تعداد حدود 150 هزار نفر توسط راستا تندرو غرب به شرق تبریز جابه جا می شدند.

با توجه به وجود مسائل مربوط به تامین اتوبوس و فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز، میانگین اتوبوس های فعال به تعداد 550 دستگاه در روز کاهش پیدا کرد و بر اساس آمارهای موجود رکورد اتوبوس فعال این ناوگان در مهر ماه پارسال با 635 دستگاه اتوبوس ثبت شده است.

به دلیل نبود حمایت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه هم اکنون بیش از 160 دستگاه اتوبوس با عمر بالای 12 سال در سطح شهر تردد می نمایند، در حالی که طبق آخرین استانداردها، میانگین عمر ناوگان نباید بیش از 10 سال باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87745

به "خبرنگاران هوشمندسازی اتوبوسرانی تبریز توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوشمندسازی اتوبوسرانی تبریز توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید