غذاهایی که با سرطان پروستات مبارزه می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، سرطان پروستات دومین سرطان معمول در میان مردان در دنیا است. عوامل رژیم غذایی، نقش موثری بر سرطان پروستات در مراحل مختلف بیماری دارند. چربی ها: دریافت زیاد چربی رژیم غذایی، رشد تومور سرطان پروستات را افزایش می دهد و دریافت کم چربی، به کاهش آن یاری می نماید. از نظر نقش نوع چربی رژیم

غذاهایی که با سرطان پروستات مبارزه می نمایند

غذاهایی که با سرطان پروستات مبارزه می نمایند

نویسنده:دکتر رضا امانی، مهشید نقاش پور

سرطان پروستات دومین سرطان معمول در میان مردان در دنیا است. عوامل رژیم غذایی، نقش موثری بر سرطان پروستات در مراحل مختلف بیماری دارند.

چربی ها: دریافت زیاد چربی رژیم غذایی، رشد تومور سرطان پروستات را افزایش می دهد و دریافت کم چربی، به کاهش آن یاری می نماید. از نظر نقش نوع چربی رژیم غذایی، اسید چرب امگا-3 در ماهی های چرب، خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد.

ویتامین E: ویتامین E موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می گردد. آووکادو، مغزها، کره بادام زمینی، تخم مرغ و لوبیای سویا از منابع خوب ویتامین E می باشند.

سلنیوم: سلنیوم هم با کاهش خطر ابتلا مرتبط است، غذاهای دریایی، قلوه، جگر، گوشت و ماکیان منابع غذایی عمده سلنیوم هستند.

روی: درسلول های سرطانی پروستات، سطوح روی کاهش می یابد. منابع عمده آن صدف(غنی ترین منبع) جگر، غلات کامل، جبوبات (لوبیا ی خشک) و مغزها هستند.

ویتامین D: سطوح بالای ویتامین D در گردش خون اثر حفاظتی در برابر سرطان پروستات دارد. غنی ترین منبع ویتامین D روغن ماهی است. بعلاوه به اندازه کم و متغیری در کره، زرده تخم مرغ، خامه و جگر یافت می گردد.

محصولات لبنی: لبنیات به دلیل داشتن کلسیم، چربی اشباع و اندازه چربی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهند.

گوشت قرمز: گوشت قرمز خطر ابتلا را افزایش می دهد.

لیکوپن: مصرف 5 واحد گوجه فرنگی(معادل 5 عددگوجه فرنگی میانه) و فراورده های آن (انواع سس گوجه فرنگی) که حاوی اندازه زیادی لیکوین می باشد در هفته توصیه می گردد.

پروتئین سویا: لوبیای سویا در برابر سرطان پروستات اثر محافظتی دارد.

کلم بروکلی: مصرف بیش از یک سهم از سبزی های چلیپایی(همانند کلم برگ،گل کلم و کلم بروکلی) در هفته خطر شیوع سرطان پروستات را کاهش می دهد.

چای سبز: از بروز سرطان پروستات پیشگیری می نماید. مصرف 3/5 تا 4 فنجان چای سبز، 3 بار در روز، به مدت حداقل 6 ماه قابل تحمل است.

آب انار: آب انار خصوصیات آنتی اکسیدانی بیشتری از خود میوه انار دارد و ما از مصرف آب انار سود بیشتری خواهیم برد.

بنابراین رژیم کم چرب (کمتر از 20 درصد کالری از چربی)، محدودیت مصرف لبنیات و گوشت قرمز به همراه افزایش مصرف سویا، چای سبز، 5 سهم در هفته از گوجه فرنگی و فرآورده های آن، 3 سهم درهفته از سبزی های چلیپایی همانند بروکلی و یک لیوان آب انار (ونه میوه آن به تنهایی) برای جلوگیری از سرطان پروستات توصیه می گردد.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: راسخون
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 159265

به "غذاهایی که با سرطان پروستات مبارزه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که با سرطان پروستات مبارزه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید