کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد در سال 99 انجام نخواهد شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین و سرپرست کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد صبح روز پنجشنبه 18 اردیبهشت 99 از این غار تاریخی و برج های دوگانه خرقان در شهرستان آوج بازدید کردند.

کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد در سال 99 انجام نخواهد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل این استان در این بازدید با اشاره به انجام نشدن فصل سوم کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد در امسال، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور تیم فرانسوی کاوش در ایران، فصل جدید کاوش های این محوطه در سال 99 انجام نخواهد شد و در غار پس از بازدید، مهروموم می گردد.

او اضافه کرد: در امسال نسبت به انتشار پژوهش ها و مطالعات باستان شناسی دو فصل گذشته در نشریات دانشگاهی معتبر ایران و خارج از کشور و ارائه آن در نشست های علمی اقدام خواهد شد.

خزائلی اظهار کرد: در بازدید از برج های دوگانه خرقان، برنامه های مرمتی این اثر تاریخی در سال 99 مورد آنالیز نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه با حضور معاون امور مالی استانداری، فرماندار آوج و هیئت همراه از پروژه های گردشگری این شهرستان اعم از پروژه در حال ساخت مجتمع تفریحی، درمانی و اقامتی الماس غرب، مجتمع اقامتی و پذیرایی آوای آوج و مجموعه گردشگری پل معلق آوج بازدید کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89620

به "کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد در سال 99 انجام نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد در سال 99 انجام نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید