مصرف گوشت قرمز واقعا منجر به سرطان می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، درباره ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و سرطان بیشتر بدانید.

مصرف گوشت قرمز واقعا منجر به سرطان می گردد؟

به گزارش ،به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان اظهار داشتند که خوردن گوشت قرمز کمتر، توصیه استاندارد پزشکی برای پیشگیری از سرطان روده عظیم است، اما نحوه جهش سلولی در این زمینه هنوز معین نیست.

در این مطالعه اخیر، داده های مربوط به DNA 900 بیمار مبتلا به سرطان روده عظیم (کلورکتال) آنالیز شد. تجزیه و تحلیل داده ها، یک امضای جهش متمایز را نشان داد، الگویی که قبلاً هرگز معین نشده بود اما نشان دهنده نوعی آسیب DNA به نام آلکیلاسیون بود.

در گوشت قرمز، مواد شیمیایی ای وجود دارد که می توانند باعث آلکیلاسیون شوند. سطح بالایی از آسیب آلکیلاسیون تومور فقط در بین بیمارانی دیده می گردد که به طور میانه بیش از 150 گرم گوشت در روز مصرف می نمایند، تقریباً معادل دو یا چند وعده غذایی.

از سوی دیگر گروهی از پژوهشگران در سال 2019 در یک نتیجه گیری جنجالی اعلام نموده بودند که به کاهش مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به سرطان روده عظیم به یاری پرهیز از مصرف گوشت قرمز اطمینان زیادی ندارند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156403

به "مصرف گوشت قرمز واقعا منجر به سرطان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف گوشت قرمز واقعا منجر به سرطان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید